Projekty i innowacje

Zrealizowane i w trakcie realizacji

  • „Wiem i Działam” – projekt realizowany z Polską Akcją Humanitarną, oddział w Krakowie w szkołach podstawowych i liceach w Krakowie.
  • „Negocjacje – jak skutecznie rozmawiać”, w ramach którego prowadziłem cykl warsztatów ze sposobów porozumiewania się w sytuacjach konfliktu rzeczywistego i konfliktu wyobrażeniowego – np. opartego na stereotypach (przykład postrzegania starości i młodości).
  • „Wojna czy rozmowa- jak skutecznie negocjować” – warsztaty komunikacyjno-negocjacyjne dla uczniów szkół średnich.
  • „Młody negocjator” – warsztaty komunikacyjno-negocjacyjne dla uczniów szkoły podstawowej, klasy ósme.
  • „Edukacja globalna i pomoc humanitarna”, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną, oddziałem w Krakowie – cykl warsztatów, gdzie zapoznawano uczniów z problemami społecznymi, politycznymi, gospodarczymi, sanitarnymi, bytowymi poszczególnych regionów i krajów świata uświadamiając ich o możliwości ich własnego działania na rzecz polepszenia sytuacji danego człowieka pobudzając globalną odpowiedzialność i solidarność społeczno-obywatelską.
  • „Globalna odpowiedzialność” – projekt dotyczący globalnej odpowiedzialności różnych regionów świata pod patronatem Instytutu Globalnej Odpowiedzialności w Warszawie.
  • „BRYGADA PP” – projekt na rzecz aktywizacji i integracji uczniów XVI Liceum Ogólnokształcące w Krakowie ze społecznością lokalną i na rzecz tej społeczności, zajęcia z dziećmi (przedszkola), studentami (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Politechnika Krakowska, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński), seniorami (domy pomocy społecznej, uniwersytety trzeciego wieku); warsztaty z pomocy społecznej, pracy socjalnej, komunikacji z osobami z niepełnosprawnością, pierwszej pomocy; udział w konferencjach naukowych, seminariach, wykładach. Projekt ten składał się z IV modułów – Moduł I – praca z i na rzecz dzieci oraz młodzieży, Moduł II – praca z i na rzecz osób starszych, Moduł III – praca z i na rzecz osób z niepełnosprawnością, Moduł IV – inne działania rozwojowo-wspomagające.
  • „Filozosia” – filozofia i etyka dla przedszkolaków (projekt zajęć).
  • „Rysowisko” – projekt rysowania skojarzeń na podstawie bajek (elementy bajkoterapii dla uczniów szkół podstawowych i przedszkoli).
  • „Filmoterapia dla każdego” – warsztaty profilaktyczno-wychowawcze z wykorzystaniem filmów dla dzieci, młodzieży i osób starszych.
  • „Mentaliści” – grupa aktywnościowa (stymulacja i aktywizacja uczniów z dysfunkcjami ze środowiskiem lokalnym).
  • „Nieformalne Koło Muzyczne” zrzeszające młodzież z rodzin dysfunkcjonalnych interesującą się muzyką.
  • „Profilaktyczni” – cykl warsztatów profilaktycznych dla młodzieży (seksting, mowa nienawiści, hejting).
  • „RAZEM” – projekt na rzecz współpracy międzypokoleniowej.
  • „OSA Obywatel-Społecznik-Aktywista” - innowacja pedagogiczna mająca na celu projektowanie działań społecznych i obywatelskich wśród Uczniów, w konsekwencji pobudzanie świadomości uczestnictwa w budowaniu społeczności lokalnej.
  • "CAS- Cyfrowa Akademia Seniora" - zajęcia warsztatowe z obsługi nowych technologii, w tym komputera, smartfona i aplikacji dla osób starszych.
  • „JA” – cykl zajęć warsztatowych dotyczących emocji i zdrowia psychicznego.
  • "USA- Uczeń Społecznik Aktywista" - połączenie projektu RAZEM i OSA od roku szkolnego 2022/2023.
  • "Szlachetna Paczka" - projekt pomocy wybranej rodzinie.
  • "Jaskinia Arbuza" - projekt spotkań edukacyjnych z uczniami klasy 5, wymiana poglądów, zajęcia rozwijające. 
  • "Arbuzowa Olimpiada" - comiesięczna rywalizacji w gry (manualne) w obrębie klasy. Tytuł klasowego mistrza danej dyscypliny.
  • "Szkoła Międzypokoleniowa" - zajęcia z obsługi nowych technologii dla osób starszych. Prowadzenie zajęć razem z uczniami uczęszczającymi na etykę.
  • "Lekcje pomagania" - projekt PAH.
  • "Lekcje wychowawcze ze światem"- projekt PAH.
  • "Aktywna przerwa" - gry i zabawy w czasie przerw międzylekcyjnych.